Misterioso centro studi in Uzbekistan

In questa sezione del forum si può discutere di tutto ciò che riguarda notizie, storia, fatti riguardanti le varie località.

Messaggioda geom.Calboni » 08/03/2012, 20:22

Venti di rivoluzione di mano americana arrivano anche in Uzbekistan.
OTRA intercetta i primi segnali. Ancora una volta OTRA c'è... :D

THE ONLY AMERICAN CLUB IN UZBEKISTAN
(Education, Culture, Entertainment)

American Club in Uzbekistan is pleased to announce about opening a number of activities

1. Debate Club every Sunday
2. American Fun Club (History, Culture, Music, organizing holidays, parties) every Sunday
3. American Congress Club (AC policy) Sunday
4. American English Hikes (in the mountains + picnics)
- 1/month
5. Movie Club - (American movies in English) Sunday
6. Sightseeing (We'll show you around) Upon request

American Club is new democratic society where people with the same interests get together. We deal with education, Culture and Entertainment.

Feel free to come and share your traveling experience with AC members. This is a good chance to get to know more about Tashkent, its sights and here thousands of tips are waiting for you.

Contact us ASAP.

Our contact details:

http://www.facebook.com/americanclubuz
http://www.twitter.com/americanclub.uz
http://www.couchsurfing.org/people/americanclubuz
Address: 74 Bobur street, Business Center, Office 212 (Opposite of Commodity exchange and next to the AIRPORT overpass)
More details at http://www.americanclub.uz

P.S. Preliminary registration is required. AC is secured zone.

American Club is looking for volunteers who could organize different activities in English ONLY!

Any idea is appreciated!

Contact us on Facebook

Appena ho tempo gli rispondo per le rime. Vigliacchi che abusano della credulità popolare di giovani ingenui. Così si fanno le rivoluzioni.
"Stiamo attenti, siamo contenti, comportiamoci bene e mangiamo la semplicità".

Nella vita le cose serie, alla lunga, ti fregano. Gustiamoci le cose effimere che proprio in quanto tali non ti tradiscono mai.

Studio la Serbia, mi piace la Russia, frequento la Polonia.

"Ho avuto molti ospiti e di varie nazionalità ma solo quella sera tutto il il locale parlava italiano"
geom.Calboni
Moderatore

Messaggioda geom.Calboni » 09/03/2012, 13:33

Ho risposto ai governativi americani:
- Why "Preliminary registration is required" ?

- Why you point out that "AC is secured zone"?
Explane better the meaning of your expression, please.

- Why you said
"American Club is new democratic society where people with the same interests get together. We deal with education, Culture and Entertainment"?
Maybe in Uzbekistan the people are ignorant and can't have a good education and can't think themselves which is good or not?

- Why some people from USA go to Uzbekistan for to open this association?
Are you volunteer or employer of someone with high interests?

And aniway you think that the advertising of your project is in line with the spirit of couchsurfing?

Don't think that in Uzbekistan all the people are stupid... ;)

Ora vediamo se mi inviano la CIA sotto casa.

Nella vita le cose serie, alla lunga, ti fregano. Gustiamoci le cose effimere che proprio in quanto tali non ti tradiscono mai.

"Ho avuto molti ospiti e di varie nazionalità ma solo quella sera tutto il il locale parlava italiano"
geom.Calboni
Moderatore

Messaggioda Maxdivi » 09/03/2012, 15:19

quote="geom.Calboni"]Ho risposto ai governativi americani:
- Why "Preliminary registration is required" ?

- Why you point out that "AC is secured zone"?
Explane better the meaning of your expression, please.

- Why you said
"American Club is new democratic society where people with the same interests get together. We deal with education, Culture

and Entertainment"?
Maybe in Uzbekistan the people are ignorant and can't have a good education and can't think themselves which is good or not?

- Why some people from USA go to Uzbekistan for to open this association?

And aniway you think that the advertising of your project is in line with the spirit of couchsurfing?

Don't think that in Uzbekistan all the people are stupid... ;)

Ora vediamo se mi inviano la CIA sotto casa.[/quote]

Lo zio Sam ti ha scelto :lol: :lol: :lol: :lol:
I sospetti un po' ci sono :geek: .....immaginati nei panni di un giovane uzbeko, con desiderio di conoscere il mondo fuori....ed immagina di essere "coccolato", riempito di regalini, magari anche ricevere denaro di cui ha bisogno....basta poco...
Come disse quel vecchio sporcaccione di Franco: ""Abbiamo quattro colonne che avanzano su Madrid. Ma il compito di

conquistare la citta' lo affido alla quinta". I generali domandarono:" Quale quinta colonna signore?" ed il Generalissimo

concluse: " Quella che sta gia' dentro la capitale".
Che sporcaccione :cry:
Seviyorsun sen bebegim, canimsin benim
Maxdivi
Sono a quota 2000 Km

Messaggioda geom.Calboni » 09/03/2012, 20:57

I primi effetti si fanno già vedere 8-)
Sono stato contattato da una ragazza per farmi i complimenti per la risposta.
Non ci casco... è un agente governativo a stelle e strisce... :D

geom.Calboni
Moderatore

Messaggioda Maxdivi » 09/03/2012, 21:55

geom.Calboni ha scritto:I primi effetti si fanno già vedere 8-)
Sono stato contattato da una ragazza per farmi i complimenti per la risposta.
Non ci casco... è un agente governativo a stelle e strisce... :D

Non ti ho nominato cugino...poiche', come sai, sei gia' Padre e Maestro :oops: ;)
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Maxdivi
Sono a quota 2000 Km

Messaggioda geom.Calboni » 13/03/2012, 0:26

Il governativo americano mi ha risposto:
Dear Luca,

Thank you very much for your interest in our unique project. We really appreciate it and are going to give answers to your questions.

Q: - Why "Preliminary registration is required" ?

A: - Preliminary registration is required because American Club is located in the business center where there are many international organizations which introduce different fields and interests of different countries and thus the building is guarded by a private security agency for security reasons. Consequently unregistered people will have no chance to enter this building without a preliminary registration.

Q: - Why you point out that "AC is secured zone"?

A: - AC secured zone is the place which is under surveillance of guards employed by a private security agency.

Q: - Why you said
"American Club is new democratic society where people with the same interests get together. We deal with education, Culture and Entertainment"?

A: - Education is different from intelligence. You can be very intelligent but not educated.

Q: - Why some people from USA go to Uzbekistan for to open this association?

A: - We are the people who would like to create an environment to encourage people to practice English and to know more about the country where English is spoken. Especially if we take into our consideration the fact that in Uzbekistan there’s a lack of practice.

Q: - And aniway you think that the advertising of your project is in line with the spirit of couchsurfing?

A: - Definitely. One of the concepts of couchsurfing is to make the world a better place. That’s what we are trying to do.

Suggerimenti per la mia risposta o procedo d'ufficio? 8-)

geom.Calboni
Moderatore

Messaggioda radaulpa » 13/03/2012, 11:35

ciao caro!
caro per noi, carogna per quello che ti risponderà :lol:

Education is different from intelligence. You can be very intelligent but not educated

So in this country people can be intelligent, or either very intelligent,I wonder if appling local coulture they will never reach the status of educated. In my opinion reading your words the answer is not :x

Especially if we take into our consideration the fact that in Uzbekistan there’s a lack of practice.

Maybe i'm not enought educated, but i didn't read about language courses or lessons, isn't it?
radaulpa
Sono a 1500 Km

Messaggioda Samusadork » 13/03/2012, 12:13

Dear burattino,

judging from your own words, this AC initiative sounds like a tentative of importing (or imposing?) a dominant culture and its associated lifestyles over the autochtonous ones. A totally different story would be the offering of foreign language, history or geopolitics courses, which could be helpful to open new perspectives and allow people to form their own opinion. But this doesn't seem to be the intention here - it rather looks more like a "promotional" move.
Samu è il nome, 's a dork è una constatazione...

Chiedetemi di isole dell'Egeo, Corsica, un po' di Messico, un po' di Giappone.
Il mio avatar è tratto da In the woodland.
Samusadork
Ho appena percorso 500 Km

Messaggioda Maxdivi » 13/03/2012, 14:33

le immagini parlano piu' delle parole...con la primavera inizia la caccia:
Immagine

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Maxdivi
Sono a quota 2000 Km

Messaggioda Jena Plissken » 13/03/2012, 14:43

Samusadork ha scritto:Dear burattino,

l' intestazione è ottima e coerente con il personaggio :lol: :lol: :lol:
L' ho vista e abbiamo bevuto assieme della vodka russa, e lei aveva ed ha degli occhi che sono capaci di convertire alla fede un boia coreano

"La pista può essere ufficiale, nota e scontata oppure inedita e nuova, può portare a luoghi previsti o al nulla, può perdersi nel deserto oppure no, viene scelta, intuita creata"

il mio nuovo blog : http://jenaplissken.tumblr.com/
Jena Plissken
Moderatore

Re: Uzbekistan

Messaggioda Maxdivi » 13/03/2012, 15:23

Ecco la reale identita' del soggetto in esclusiva mentre educa degli adepti :
Immagine

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Maxdivi
Sono a quota 2000 Km

Messaggioda geom.Calboni » 13/03/2012, 16:01

:D :D :D
Grazie per le risposte, ora farò un mix con quello che vorrei scrivere anche io ed invio.
Ricordatevi tutti che se il Geometra sparisce da questi giorni in poi senza lasciar traccia lo troverete di sicuro in vacanza a Guantanamo :lol: :? :roll: :|

geom.Calboni
Moderatore

Messaggioda geom.Calboni » 13/03/2012, 17:05

Dal profilo di Andrew YORK MAN York man:

...I finished Jewish school and went to Synagogue. I know pretty much about Judaism and practice two religions and feel myself being a part of Jewish culture.
I am not a politician)) ...

E poi foto di lui con la bandiera americana ovunque o di luoghi tipo gite in montagna, casa sua, etc. dove la bandiera a stelle e strisce è sempre presente......

geom.Calboni
Moderatore

Messaggioda Maxdivi » 13/03/2012, 19:47

geom.Calboni ha scritto:Dal profilo di Andrew YORK MAN York man:

...I finished Jewish school and went to Synagogue. I know pretty much about Judaism and practice two religions and feel myself being a part of Jewish culture.
I am not a politician)) ...

E poi foto di lui con la bandiera americana ovunque o di luoghi tipo gite in montagna, casa sua, etc. dove la bandiera a stelle e strisce è sempre presente......

E' una frase che ho gia' letto...pari pari...ma non riesco a ricordare dove....mmmmm...
Maxdivi
Sono a quota 2000 Km

Re: Misterioso centro studi in Uzbekistan

Messaggioda geom.Calboni » 16/03/2012, 13:29

Arrivano le prime "minacce" 8-)
Mister Yorkman mi scrive:

I saw your post:
"Bek, Nargiza dear friends, be carefull...:"

What the hell does it mean, dude? I knew that you were sketchy.
Firstly, you tried to provoke me by sending creepy messages with bunch of shit from your f.....g mouth instead of just being friendly and asking appropriate and adequate questions as many people do.
It seems to me that you just lost your ability to think on the way of Silk road and cannot behave yourself appropriately.
I am always open to a conversation and never try to offend people or provoke them as you did, dude. Trying to help both couchsurfers and people in this country. But I see that you are very special and different from ordinary people and there's something in your *ss that doesn't let you live your life. Either get rid of it and become simple or get the f*** out of the peaceful community!
Sorry if you are offended..
Best regards,
Andrew
(AMERICAN CLUB COORDINATOR)

Ora vorrei rispondergli:
- Prima di tutto pubblicando la sua mail pubblicamente in modo che tutti la vedano.
- Ribadendogli che io non sono mai stato volgare ne offensivo.
- Richiedendogli giusto una delle domande a cui non ha risposto, grosso modo questa: "Perchè una famiglia americana in età avanzata [ricordo che lui ne ha 24 ed i genitori quindi almeno sui 50. Ed il padre è il direttore di questo "centro studi"], lascia tutto e si trasferisce nello "sperduto" Uzbekistan per aprire un centro studi e mostrare la bandiera americana ovunque".
Gli chiedo anche chi finanzia il progetto.

Concordate?
Altri suggerimenti?

geom.Calboni
Moderatore

Messaggioda radaulpa » 16/03/2012, 14:31

fai testamento :lol: :shock:

Gli abitanti sono per l'88% musulmani sunniti, seguono gli ortodossi (9%) e altre minoranze musulmane aderenti allo sciismo.
fonte wikipedia

potrebbe anche esistere un ebreo interessato a una zona a forte vocazione musulmana sunnita (con tanto di centri di pellegrinaggio importanti) :lol: :lol: :lol:

ma che non ce la racconti!!
spieghi invece chi c'è dietro!!
radaulpa
Sono a 1500 Km

Messaggioda Maxdivi » 16/03/2012, 15:08

se non ricordo male in Uzbekistan vi sono delle minoranze kirghise.....potresti rispondergli:
"Ti invito al prossimo torneo di polo con la capra che organizzano i miei amici kirghisi.....naturalmente al posto della testa di capra come pallone usuale.....sara' utilizzata la tua testa " :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Si scherza :D ...non saprei come consigliarti...
Potresti dirgli...tentare attraverso tecniche maieutiche :lol: di convincerlo che la sua vera patria e' israele non gli stati uniti....e convincerlo a passare al mossad :lol:

Immagine
Immagine
Maxdivi
Sono a quota 2000 Km

Messaggioda Samusadork » 16/03/2012, 20:36

ragazzi è finita... ormai siamo tutti sotto sorveglianza... io nego di aver mai detto nulla di contrario al GLORIOSO AMERICAN CLUB!
Immagine
Samu è il nome, 's a dork è una constatazione...

Chiedetemi di isole dell'Egeo, Corsica, un po' di Messico, un po' di Giappone.
Il mio avatar è tratto da In the woodland.
Samusadork
Ho appena percorso 500 Km

Messaggioda geom.Calboni » 17/03/2012, 20:48

La mia risposta:
Dear Mr.Yorkman,
I reply you only in public becouse i don't have nothing to hide.
Unlike of your language in the letter that you sended me in private, i was never vulgar and i never used bad words to your person.
But maybe not uzbek people but you need education.
Aniway i don't want have more nothing to share with you, becouse for me is clear which is the goal of your stay in Uzbekistan and that you are only an simple employee.
Or maybe i not understood and you can clarify answered at these simple questions:

- Why a normal family must to move in Tashkent for to open an association whith the goal to educate uzbek people.

- Who pays for your "noble" project.

- Why you show in your pics american flag everywhere. Which is the meaning? Maybe subliminal?

I apologize to everyone for the controversy but i thought was right to bring to light some doubt about this strange association that want to educate "poor" uzbek people.

Mr. Yorkman, sorry for my english but thanks to God i was educate in Italia.

Ora cercherò di chiudere la polemica ma sto già pensando di provare a muovermi in una maniera alternativa 8-)

Vi ricordo che se in futuro mi accade qualcosa sapete che c'è di mezzo la CIA. Basta mettere il mio nome su google ed esce tutto, la CIA ci mette un attimo a boicottarmi :)

geom.Calboni
Moderatore

Messaggioda cozzi11 » 19/03/2012, 0:12

Spero ti sia firmato come Geom. Calboni :mrgreen:
أنا أعرف كيف يكتب في الخارجية

Immagine

"Sì sì ok,son tutti bravi ragazzi eh,però dovrebbero fare un po' di meno..."

Paolo Forlani, Monica Segatto, Enzo Pontani e Luca Pollastri non lavorano PIù!!!
cozzi11
Sono a quota 1000 Km

Prossimo

Torna a IL SALOTTO DEL VIAGGIATORE